fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

8 טעויות שאתם לא רוצים לעשות בקורות החיים שלכם!

8 טעויות שאתם לא רוצים לעשות בקורות החיים שלכם!

כישורים וניסיון מקצועי עשיר לא בהכרח יסדרו לכם זימון לראיון עבודה, קורות חיים כתובים נכון בהחלט כן! צוות הגיוס שלנו, כמו מעסיקים רבים אחרים נחשפים למאות קורות חיים ביום, מה שאפשר לנו לזהות את שמונה הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים נוהגים לעשות בקורות החיים שלהם. אתם שולחים את קורות החיים שלכם ולא מקבלים פניות חזרה? הפוסט הזה בשבילכם!

Approved and rejected rubber stamps set of two Free Vector
קורות החיים שלכם הם ההבדל בין השניים

8 טעיות נפוצות בכתיבת קורות חיים-מתחילים!

1.התפקיד הנוכחי\אחרון שלכם לא מופיע בתחילת קורות החיים שלכם!

זוהי למעשה אחת הטעויות הנפוצות ביותר בכתיבת קורות החיים, ואחת המזיקות ביותר בכל הנוגע לסיכויים שלכם להמשיך את התהליך! כשאתם כותבים או מעדכנים את קורות החיים שלכם חשוב לציין את הניסיון הנוכחי או האחרון שלכם בעבודה בראש העמוד הראשון של קורות החיים! זה בדרך כלל הדבר הראשון שמעסיקים ומגיסי כוח אדם מחפשים, לכן חשוב שתעשו להם את החיים קלים יותר ותאפשרו להם למצוא את התפקיד האחרון שלכם בקלות.

Employer interviewing a young male job seeker sitting at a table reading his cv viewed fro Premium Photo
ציינו את המשרה הנוכחית\האחרונה שלכם בתחילת קורות החיים שלכם

2. פסקאות עמוסות מדי

חשוב שתבינו, בגלל העומס הרב של קורות החיים שמגייסים פוגשים מדי יום, הם לא קוראים מילה במילה את קורות החיים של כולכם! הם(לרוב בעזרת תוכנות מחשב) פשוט מחפשים מילות מפתח, כותרות, כישורים טכניים או נתונים מספריים שתואמים לדרישות המשרה ובהתאם לזה מחליטים אם קורות החיים של המועמד מאפשרים לו זימון לראיון או לשלב הבא של התהליך. אם קורות החיים שלכם כתובים מתוך הנחה שהמגייס קורא את את קורות החיים שלך מילה במילה, הגיע הזמן שתכתבו את קורות החיים שלכם מחדש! כן, זה אולי נשמע מתסכל אבל כך תקבלו קורות חיים שישפרו משמעותית את הסיכוי שיזמנו אותכם לראיון. איך להתחיל? השתמשו בכותרות ברורות, נקודות ציון משמעותית וקצרו את המפשטים שלכם ככל האפשר.

3. לא התאמתם את קורות החיים שלכם לדרישות המשרה

נושא שדי "חפרנו" לכם עליו, אבל הוא המפתח לקורות חיים טובים! מעסיקים ומגיסים לא קוראים את קורות החיים שלכם בשביל לקבוע אם אתם עובדים חרוצים או אנשים חברותיים במיוחד, (בשביל זה יש את הריאון הפרונטלי) הם קוראים את קורות החיים שלכם בשביל לקבוע האם אתם מתאימים למשרה! הם מחפשים עדות לכך שאתם יכולים לתרום להם בביצוע התפקיד באופן מהיר ככל האפשר. אז כמו שכבר אמרנו בעבר- השתמשו במילות מפתח (כישורים, דרישות, ניסיון מקצועי) שתואמים את דרישות ותיאור התפקיד, אומנם מדובר בקצת עבודה לפני כל שליחה, אבל זה ישפר את יחס ההמרה שלכם משמעותית.

4. עיצוב מוגזם מדי

עיצוב מוגזם או הרפתקני מדי של קורות החיים שלכם הוא בהחלט טעות. יצירתיות היא כמעט תמיד דבר מבורך אבל לא כזה מגיע לפורמט קורות חיים, רוב קורות החיים נראים דומה זה לזה-וזה בסדר גמור! זה לא הזמן או המקום לבדוק גופן מגניב או להוסיף אלמנטים עיצובים חדשים, קורות חיים נועדו לאפשר למגייס למצוא את המידע החשוב במהירות ואם קורות החיים שלכם (יפים ככל שיהיו) לא יאפשרו להם למצוא את המידע הזה אז פשוט פספסתם את המטרה!

דוגמא לעיצוב מוגזם מדי של קורות חיים

5. קורות החיים שלכם ארוכים מדי

את המשפט "תפסת מרובה לא תפסת" אתם בטח מכירים, ואין ספק שהוא מתאים גם למקרה של קורות חיים ארוכים מדי. כאשר קורות החיים שלכם ארוכים מדי הסיכוי שמי שקורא אותם יתמקד בדברים החשובים באמת קטן משמעותית ונוצר אצלו קושי להבין האם אתם מתאימים למשרה אליה הוא מגייס. הקפידו להיות כמה שיותר ממוקדים והימנעו ממידע שאינו רלוונטי (תפקידים שביצעתם בעבר הרחוק או מידי אישי לא נחוץ) אז מה האורך המומלץ לקורות חיים? כמובן שתלוי בניסיון שלכם ובמספר התפקידים שבצעתים, אבל לרוב אנחנו נמליץ על לא יותר מעמוד אחד, אם ממש אין לכם ברירה גם שני עמודים זה אפשרי.

מקווים שקורות החיים שלכם קצרים יותר..

6. סדר כרונולוגי לא נכון

טעות שחוזרת על עצמה יותר ויותר היא הסדר של התפקידים והניסיון המקצועי שלכם בקורות החיים, רבים חושבים שיש להתחיל דווקא מהתפקיד הרחוק יותר שעשו וממקמים אותו בתחילת העמוד, כך שזה הדבר הראשון שהמגייס נחשף אליו, טעות! הבעיה המרכזית בסדר הצגת הדברים בסגנון כזה הוא שמי שקורא את קורות החיים שלכם נחשף תחילה לתפקידים שעשיתם (לרוב) לפני שנים רבות ואינם רלוונטיים למה שאתם עושים כיום. אז במקום לגרום למעסיק הפוטנציאלי לעבוד קשה(מזכירים שוב את מאות קורות החיים שהם מקבלים מדי יום ואת הזמן המועט שמוקדש לקראית קורות חיים) ולחפש מה קדם למה, עזרו לו להבין כבר בהתחלה מה התפקיד או ההשכלה הרלוונטיים ביותר לתפקיד אותו הוא מנסה לאייש כרגע. הפכו את הסדר הכרונולוגי של קורות החיים שלכם והתחילו מהתפקיד האחרון\הנוכחי שלכם.

7. קפיצות לא מוסברות

אם לקחתם חלק בפרויקט זמני, או שעבדתם במשרה שהוגדרה מראש כזמנית- אתם חייבים לציין זאת! אם אתם לא מציניים בקורות החיים שלכם שמדובר בתפקיד שהוגדר זמני מי שקורא את קורות החיים שלכם עלול לחשוב שפוטרתם או שהתפטרתם טרם סיום החוזה, מה שיצור רושם שלילי על מידת ההתאמה והרצינות שלכם, רושם שיפגע באופן מובהק בסיכוים שלכם להמשיך את התהליך. אז כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להוסיף משפט אחד קצר שמסביר שהתפקיד היה זמני, זה יחסוך לכם כאב ראש מיותר, וחבל.

8. שימוש בכל סוג קובץ שאינו word

פשוט מאוד, מעסיקים רבים עובדים כיום עם תוכנות שמנתחות וקוראות את קורות החיים שלכם, התוכנות האלו יודעות לעבוד רק בפורמט של Word, מה שאומר שפורמטים אחרים נקראים הרבה פחות טוב בתוכנות הללו, ולכן ואם אתם שולחים קורות חיים בפורמט אחר אתם פשוט פוגעים משמעותית בסיכויים שלכם להתקבל לעבודה, לא חבל?

אז לסיכום, כמו שכתבנו בתחילת המאמר- בין אם יש לכם ניסיון מקצועי רב שנים או בין אם אתם מכירים את כל הכלים המקצועיים לתפקיד, אם קורות החיים שלכם לא יהיו רשומים ומנוסחים באופן ובפורמט נכון הסיכוי שלכם להמשיך לשלב הבא בתהליך פשוט נפגע משמעותית. כתיבת קורות חיים נכונים היא לא תהליך מסובך מדי אבל היא בהחלט דורשת זמן והשקעה, אל תתעצלו או תתעלמו מכך- הקדישו לכך מאמץ, זה ישתלם לכם! השתמשו בדברים שרשמנו פה- אנחנו פוגשים את הטעיות האלה מדי יום, לכן אנו בטוחים שאם תלמדו לתקן אותן תוכלו ליצור לעצמכם יתרון תחרותי על פני יתר המועמדים למשרה. עוד טיפים לכתיבה נכונה של קורות חיים תוכלו למצוא במאמר זה שהכנו עבורכם- 10 טיפים קצרים שישדרגו את קורות החיים שלכם!

מאחלים לכם הרבה הצלחה בהמשך, וזמינים עבורכם לכל שאלה או בקשה.

מנהלי BI? הפוסט הזה בשבילכם!

בעשור האחרון התפתחו בעולם יכולות ניתוח מידע אירגוני והחצנתם למנהלים החברה וזאת על מנת לשפר את קבלת ההחלטות ושיפור מתמיד של הארגון בחתירה למטרותיו. הארגונים

קרא עוד »
×
דילוג לתוכן