fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להתקבל לעבודה מבלי לצאת מהבית: כל מה שאתם צריכים בשביל ראיון עבודה מוצלח בזום!

תודה ששלחתם לנו את קורות החיים שלכם!

אין ספק ששנת 2020 והקורונה הפכו את המציאות כפי שהכרנו בעבר, תוסיפו לכך את העובדה שהעולם שלנו הופך לטכנולוגי יותר ויותר (וזאת רק ההתחלה)ותקבלו מציאות שונה לגמרי ממה שהכרנו-אם בעבר בשביל פגישה עם בנקאי ההינו צריכים לפנות חצי יום ולהגיע לבנק היום אנחנו עושים זאת בלחיצת כפתור, וכמובן שגם שוק העבודה התאים עצמו למציאות החדשה: יותר ויותר חברות הבינו שאין צורך בנוכחות פיזית של העובדים ומאפשרות להם לעבוד באופן עצמאי מהבית, ומעסיקים רבים מקיימים ראיונות עבודה מקוונים דרך תוכנות לשיחה מרחוק, ונראה שמגמה זאת רק תתעצם- אז קבלו חמישה כללים שמאוד כדאי לכם לשים לב אליהם לפני ריאיון העבודה הבא שלכם שיתרחש סביר להניח, דרך הZOOM:

 

1. הכירו את הטכנולוגיה

לפני תחילת הריאיון תוודאו שהאפליקציה מותקנת אצלכם מבעוד מועד (היא זמינה לטלפונים ניידים וגם למחשבים באתר זום) בנוסף וודאו שיש לכם גם את הקישור לפגישה יחד עם קוד הגישה מהמעסיק, עליהם לספק לכם את מידע זה. אם לא, זכרו לבקש מהם זאת. בכל הקשור לתפעול הפגישה-מערכת ZOOM נוחה מאוד לתפעול ושימוש, ובכל זאת חשוב שתכירו את הפונקציות השונות שהיא מציעה( שיתוף מסך, חלוקה לחדרים, שימוש ברקעים וכו'). חשוב מאוד שגם תבדקו שהציוד הנלווה כמו המיקרופון שלכם, מצלמת הרשת, שרת האינטרנט וכו', וודאו שהכל עובד ונראה טוב כדי שתוכל להימנע מתקלות של הרגע האחרון שיכולות להוציא אותכם מריכוז ולהשפיע לרעה על המשך הריאיון שלכם!

2. מיקום וריכוז

לפני הריאיון בקשו משאר האנשים שגרים אתכם בבית שישמרו על השקט וקיימו את הריאיון בחדר צדדי ושקט שאינו ציבורי. לאחר שברחתם את המקום בו תהיו בזמן הריאון חשוב שתבטלו כל גורם שיכול ליצור הסחות דעת כמו: טלפון נייד, חתול, כלב או כל חיית מחמד אחרת שאתם מגדלים וכמובן שאל תשכחו לסגור כל חלונית אחרת במחשב שלכם מלבד החלונית של הפגישה עצמה. בנוסף זכרו שהמראיינים רואים את הרקע שמאחוריכם, לכן  הקפידו לשמור על רקע ניטרלי שאינו מושך את העין, כמו קיר לבן, ספרייה שאינה עמוסה מדי וכדומה. אתם רוצים שהמראיין יוכל להתמקד בתשובתכם והסחות דעת בחדר יפגעו ביכולתם לעשות זאת.

3. הכינו תשובות לשאלות הכי שכיחות בראיונות עבודה

אל תתנו לכל ההכנות המקודמות או לסידורים הטכניים לבלבל אותכם, עדיין מדובר בריאיון עבודה לכל דבר וחשוב מאוד שתיגעו אליו כמה שיותר מוכנים! חשבו על התשובות שתיתנו למי שיראיין אותכם טרם הריאיון עצמו לשאלות שסביר מאוד להניח שישאלו אותכם לדוגמא, מדוע עזבתם את עבודתכם האחרונה , כיצד נראה יום העבודה בתפקיד האחרון שלכם, הישגים או כישלונות מקצועיים שחוויתם בשנה האחרונה ועוד. או למה אתם דווקא מתאימים למשרה, צפו מראש את השאלות שהם צפויים לשאול, ותרגלו את התשובות שלכם! בשביל להרגיש יותר רגועים בריאיון אתם יכולים גם לצלם או להקליט את עצמכם עונים על שאלות אלה ולצפות בכם לאחר מכן, כך תדעו איך אתם נראים מהצד ולגבש חוות דעת לגבי התשובה שלכם, כך תוכלו לתקן או לחדד את התשובות שתיתנו ולבצע התאמות לפני שתעברו לשידור חי ב- Zoom עם המעסיק.

4. חשבו על שאלות לשאול את הצד השני

מעסיקים רוצים להעסיק אנשים ששואלים שאלות טובות בראיון העבודה. זה מראה להם שאתם נרגשים לעבוד אצלם ושאתם סקרנים לגבי העבודה שלהם. זה נכון בכל ענף, לכל סוג של עבודה. אז בפעם הבאה שיש לכם הזדמנות לשאול את המראיין שאלה או שמשהו בתפקיד או בחברה לא ברור לכם עד הסוף אל תתביישו לשאול את השאלות! זה רק יכול לתת לכם נקודות זכות אצל הצד השני. כמובן שחשוב שתשאלו שאלות נכונות ואפילו תכינו אותן מראש בשביל שלא תרגישו תקועים, לא יודעים איה שאלות כדאי לשאול בריאיון עבודה? ריכזנו עבורכם את כל השאלות שנכון וכדאי לשאול בריאיון עובדה!

5. אל תזניחו את שפת הגוף שלכם!

מועמדים רבים נוטים לא ליחס חשיבות לשפת הגוף בראיונות עבודה שנערכים דרך המחשב, מדובר בטעות גדולה! מה שאתם אומרים בראיון הוא חשוב, אבל איך שאתם אומרים את המילים האלה לרוב חשוב לא פחות, וגם מה שאתם משדרים תוך כדי, לכן בשום אופן אל תזניחו את שלב ההכנה הזה. חשוב מאוד שתימנעו מנקישת ידיים או רגליים, הידוק לסת או עשיית כל דבר אחר שיסיח את תשומת הלב מהתשובות שלכם או ירמו לכם להיראות עצבניים ולחוצים במהלך הריאיון. מלבד כל אלו חשוב שתשמרו גם על קשר עיין במהלך השיחה, הקפידו להסתכל בכיוון מצלמת האינטרנט שלכם בזמן שאתם מדברים במקום להסתכל על הריבוע בפינת המסך בו אתם מופיעים. זה יעזור למי שיראיין אותכם להרגיש יותר כמו בשיחה אמיתית מאשר בשיחה שנערכת דרך מסך המחשב.

לסיכום ,

אם תמלאו אחר 5 הטיפים שלמעלה, אנחנו בטוחים שתרגישו יותר בטוחים ורגועים בראיון הזום הבא שלכם ותוכלו להתקדם לשלב הבא בתהליך! חשוב לזכור שבסופו של יום, מדובר בריאיון עבודה בדיוק כמו כל ראיון אחר, אתם צריכים לתת תשובות נהדרות. וכמובן גם לשאול שאלות נהדרות . רק וודאו שאתם מרגישים בנוח עם הטכנולוגיה לפני שאתם נכנסים לשיחה הבאה כדי שתוכלו להתמקד במשימות האלה.


לתפקיד הבא שלך!

×
דילוג לתוכן