fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 טיפים קצרים שיעזרו לכם להיות יותר אפקטיביים בעבודה

מי מאיתנו לא מכיר את הסיטואציה הבא: יש לכם ערימה של משימות שרק מחכות שתבצעו אותם אבל איכשהו אתם מוצאים את עצמכם בסיומו של יום העבודה שלא הספקתם לעשות אפילו חצי מהמשימות שרציתם. מדובר בבעיה נפוצה שקוראת לכולנו, תוסיפו לכך את העבודה שיום העבודה שלנו גם ככה מתארך בשנים האחרונות (בטח במציאות הקורונה שאנחנו עובדים מהבית) ותקבלו פחות זמן פנוי לטובות דברים ואנשים שאתם אוהבים ויותר שעות במשרד מול המחשב, אז מה עושים כדי בכל זאת להיות יותר אפקטיביים בעבודה? הנה 5 טיפים שיעזרו לכם:

1) ההפך מלשכוח? לרשום!

לפני תחילת יום עבודה או שבוע חדש תכינו לעצמכם רשימה של המשימות אותן אתם צריכים לבצע. בכל פעם לאחר שסיימתם לבצע משימה סמנו לידה v או פשוט מחכו אותה מהרשימה, זה אולי נשמע לכם טריוויאלי אבל תתפלאו לשמוע עד כמה ההצעה הזאת תעזור לכם להיות יותר יעילים וגם לא לשכוח משימות. 

2) רוצים שדברים יקרו? שלחו פחות מיילים 

נשמע מפתיע נכון? התרגלנו לכך שבכל פעם כשיש לנו משימה כלשהי או שאנחנו צריכים עזרה ממישהו אנחנו שולחים לו או לה מייל ואז אנחנו ממשיכים בשלנו עד שמגיע המייל חזרה. אבל , אם אתם רוצים שהדברים באמת יקרו ובצורה המהירה ביותר אנחנו ממליצים לכם פשוט להתקשר או לגשת לאותו אדם וכך תחסכו לכם זמן רב של המתנה.

3) תכירו את עצמכם-

לכל אחד מאתנו את יש את השעות האלה במהלך היום בהם אנחנו יעילים יותר, לחלקנו אלה יהיו שעות הבוקר, לאחרים דווקא יהיו אלה שעות הערב, אבל לא משנה מה החלק ביום בו אתם יותר יעילים- חשוב שתכירו אותו ותבצעו במהלכו את המשימות החשובות ביותר עבורכם או את אלו שדורשות מכם את הריכוז הרב ביותר! בנוסף, כדי להגיע לאופטימיזציה בכל הקשור ליעילות שלכם ביום העבודה- חשוב  שתבחנו את עצמכם  ותנסו לגלות על עצמכם דברים חדשים  שעוזרים לכם להיות יעילים יותר, החל ממוזיקה, צורת ישיבה, הפסקות קצרות קבועות או כל דבר אחר שיכול לעזור לכם.

4) פחות הסחות דעת

יצרו לעצמכם סביבת עבודה נקייה מדברים שאינם רלוונטיים לעבודה שלכם, גם את הטלפון שלכם שימו בצד והשתמשו בו רק למקרה הצורך. בנוסף לסביבת עבודה מסודרת, חשוב שגם המחשב שלכם יאפשר לכם להתמקד במשימות שלכם! איך עושים את זה? פשוט מאוד- תרגילו את עצמכם לעבוד עם כמה שפחות חלונות פתוחים בדפדפן שלכם והשאירו פתוח רק את מה שאתם עובדים עליו כרגע.

5)תיעדוף!

מבין כל המשימות שלכם, תמיד יש את אלה הדורשות טיפול מוקדם יותר- זה יכול להיות בגלל שהן חשובות יותר, או בגלל שצריך לסיים אותן עד למועד מוקדם יותר או אפילו בגלל שהן ידרשו ממכם זמן רב לביצוע. לא משנה מה הסיבה אשר תהיה חשוב שתגדירו את משימות אלה שבראש סדר העדיפות שלכם ליום העבודה או לשבוע הקרוב ותתחילו את יום העבודה שלכם דווקא עם משימות אלה, ברגע שתסיימו איתם תתפנו לשאר הדברים האחרים שהגדרתם כפחות חשובים. 

אנחנו  מקווים שהטיפים הקצרים שהכנו עבורכם יעזרו לכם באמת להיות יותר יעילים במהלך יום העבודה שלכם במטרה שגם תספיקו לבצע יותר משימות וגם תקדישו את הזמן שלכם לדברים אחרים שלא קשורים לעבודה. טיפ הזהב שאנחנו יכולים להוסיף לכם בנושא הוא עקביות! חשוב שלא רק תיישמו את הכתוב פה למשך זמן קצר, אלה שתהפכו את זה לשגרה קבועה. 


לתפקיד הבא שלך!

×
דילוג לתוכן