fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שאתם צריכים בשביל פרופיל לינקדאין מנצח!

פרופיל הלינקדאין שלנו הפך ממזמן לכרטיס הביקור המקצועי שלנו, אם ברשתות חברתיות אחרות אנחנו נוהגים לשתף אחרים בכל הקשור לחיים האישיים שלנו, בלינקדאין החוקים קצת שונים- כאן ניתן במה להישגים המקצועיים שלנו, לעדכונים הקשורים לקריירה שלנו וכל סוג תוכן אחר הקשור לעולמות המקצועיים. אנשי הגיוס השונים מבלים שעות בלינקדאין בחיפוש אחר מועמדים שונים מה שמאפשר לכם הזדמנויות רבות .

אבל בשביל להפיק את המקסימום מהרשת החברתית שכבשה את השוק הישראלי בסערה בשנים האחרונות לא מספיק רק שתפתחו פרופיל לינקדאין, אתם תצטרכו לתחזק ולתפעל אותו באופן שוטף- ובדיוק בשביל זה הכנו עבורכם את המדריך לפרופיל לינקדאין מנצח ב-5 צעדים פשוטים, מתחילים!

1. שתפו בכישורים שלכם! [SKILLS]

לינקדאין מאפשרת לכם להציג את הכישורים המקצועיים שצברתם- החל מכישורים טכניים הכוללים היכרות עם כלים כמו excel, JavaScript וכו' , יחד עם כישורים אנושיים כמו היכולת לעבוד כחלק מצוות או להניע אנשים. חשוב שהפרופיל שלכם יכלול מערך כישורים עשיר ומפורט של כל אלה, התחילו מהכישורים בהם אתם שולטים באופן הטוב ביותר! בנוסף ,לינקדאין מאפשרת לחברים שלכם ברשת לאשר (endorse) שאכן אתם שלוטים בכישורים אלה, המשתמשים שמאשרים כישור שלכם יכולים לתת ציון של 1–3 כוכבים למידת המומחיות שלכם בנוגע לכישור הרלוונטי, כאשר לינקדאין אפילו מחייבת אותם להסביר כיצד הם למדו על כישורים אלה שלכם- האם דרך עבודה משותפת, קשרים חברתיים וכדומה, לכן חשוב שתנצלו את האפשרות לתת ביסוס לכישורים שלכם ובקשו מקולגות או ממי שמכיר אותכם לאשר את הכישורים שלכם בפרופיל האישי שלכם!

מערך הכישורים והאישורים מאפשר למגייסים ולמי שנחשף לפרופיל שלכם לדעת אם הטענה שלפיה יש לכם כישורים מקצועיים מסוימים אכן נכונה, ולגבש את מידת ההתאמה המקצועית הראשונית עליכם למשרה.

2. תתחילו ממה שרואים קודם

כאשר נחשפים לפרופיל הלינקדאין שלכם הדבר הראשון שרואים הוא תמונת הפרופיל שלכם יחד עם השורה שמופיעה מתחת לתמונת הפרופיל שמתארת את התפקיד הנוכחי שלכם! אלו שני פרטי המידע שאסור לכם לטעות בהם! בכל הקשור לתמונות הפרופיל שלכם- הקפידו על תמונה ייצוגית (עדיפות מגובה הכתפיים ומעלה), שאינה לקוחה ממסיבת פורים האחרונה שהייתם בה! אין לכם אחת כזאת? בקשו מקולגה או חבר קרוב שאצלם לכם אחת כזאת. בנוגע לשאלה מה לרשום בשורה שמתארת את התפקיד הנוכחי שלכם נחלק את זה ל 3 אפשרויות: במידה ואתם עובדים כרגע בחברה או בארגון כלשהו, כתבו את שם הארגון ואת התפקיד שלכם, אם אתם עצמאים כתבו בקצרה מה בדיוק המומחיות שלכם ומה אתם עושים בפועל. סטודנטים או לא עובדים כרגע? כתבו את שם התואר שלכם ואת שם המוסד הלימודי, במידה ואינכם עובדים כרגע- מומלץ לרשום את התפקיד האחרון שעשיתם ושתפו את האחרים בכך שאתם מחפשים עבודה

חשוב שתבינו, המטרה בכל אלה  היא לסייע לאלגוריתם של לינקדאין להבין בדיוק מה אתם עושים ולהציף את הפרופיל שלכם בחיפושים רלוונטיים בלבד.

3. אל תזניחו את הניסיון המקצועי וההשכלה שלכם:

בדיוק כמו בקובץ קורות החיים שלכם, כך גם בפרופיל הלינקדאין שלכם- וודאו שהניסיון המקצועי יחד עם ההשכלה שלכם מופיעים בפירוט , מדובר בפרטים שהם הבסיס של קורות החיים הדיגיטליים שלכם! בכל הקשור לצד המקצועי חשוב שתחדדו את הניסיון המקצועי המדויק שצברתם בכל משרה ותפקיד, אל תתעצלו בפירוט זה של הניסיון המקצועי שלכם, נתון מעניין על לינקדאין: פרופילים שמופיעים בהם יותר ממקום עבודה אחד זוכים לפי 29 יותר צפיות. בכל מה שנוגע להשכלה שלכם- ציינו באופן מדויק את שם התואר שלכם וכתבו אותו בצורה שמובנת לכולם, בנוסף בחרו את מוסד הלימודים בו למדתם מתוך הרשימה שתופיע לכם (במידה שהמוסד פתח חשבון בלינקדאין) ורשמו את שנות הלימוד שלכם.

4. אל תסתפקו בלהסתכל מהצד:

כמו שכבר כתבנו בהתחלה- לא מספיק שפתחתם פרופיל לינקדאין- אתם חייבים גם לתחזק באופן אקטיבי ויומי את הפעילות שלכם, פעילות שוטפת שלכם ברשת תעלה את הנראות שלכם בידי משתמשים אחרים ותשפר את הסיכויים שאנשים נוספים יחשפו לפרופיל שלכם, בנוסף חשוב שתדעו שזה מקובל ואפילו די נהוג לפנות לאנשים שאינכם מכירים באופן אישי, עשו זאת בצורה מנומסת והקפידו כמובן שנושא הפנייה יהיה מקצועי, כך תוכלו ליצור לעצמכם נטוורקינג איכותי ורחב ככל האפשר. בכל הקשור למה אתם עושים בזמן בו אתם גולשים בלינקדאין חשוב שתהיו פעילים כמה שאפשר- העלו סטטוסים, תגיבו לאחרים , שתפו במאמרים מעניינים או אפילו תעלו כאלה בעצמכם! בכל הקשור לשעות המומלצות ביותר להעלאת תכנים בלינקדאין הן: 8-9 בבוקר ו 16-18 אחרי הצהריים.

5. פרטי היקשרות נכונים:

אחרי שעשיתם את כל העבודה על הפרופיל שלכם חשוב שתאפשרו גם למי שנחשף אליכם ליצור עמכם קשר בקלות בערוצים המקובלים, הכניסו לפרטי הקשר שלכם את מספר הטלפון שלכם, את כתובת המייל, המסנג'ר או כל ערוץ היקשרות שנראה לכם מקובל ובו אתם זמינים! במידה ויש לכם אתר אינטרנט או דף נחיתה הכולל את תיק העבודות שלכם או פרויקטים בהם לקחתם חלק- כמובן שמומלץ לצרף את הכתובת! בנוסף קטגוריה נוספת חשובה לא פחות היא הישגים, או Accomplishments, היא מאפשרת לכם לשתף אחרים בפרויקטים שביצעתם או אפילו תכנים שכתבתם כמו טורים או מאמרים שזכו לפרסום.

לסיכום, פרופיל הלינקדאין שלכם הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם במציאות הנוכחית, מדובר בפלטפורמה שיכולה לספק לכם אין ספור של הזדמנויות עסקיות ומקצועיות אפילו אם אתם לא בשלב של חיפוש עבודה כרגע. תשקיעו בפרופיל שלכם בהתאם לשלבים שציינו בפניכם, קחו חלק פעיל במה שמתרחש בפייד שלכם ואל תתביישו לפנות גם לאנשים שאינכם מכירים באופן אישי.

מאחלים לכם הרבה בהצלחה, וכמו תמיד זמינים עבורכם לכל שאלה\עזרה- צוות Datacube.