fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"ספר לי על החסרונות שלך".. איך לענות על השאלה הכי קשה בראיון העבודה?

כולנו נתקלנו בשלב כזה או אחר של הקריירה שלנו בשאלה שחוזרת על עצמה כל כך הרבה בראיונות עבודה- מה החסרונות שלך? למעשה מדובר בשאלה השנייה הכי נפוצה בראיונות עבודה ( קצת אחרי השאלה הנצחית – ספרו על עצמכם). 

אין ספק שמדובר בשאלה שלא פשוט לענות עליה, הרי מצד אחד אם תגידו שאין לכם חולשות זה ייתפס כתשובה לא אמינה(וביננו קצת נרקיסיסטית) ומצד שני, גם להגיד "החולשה שלי היא שאני עובד קשה מדיי" מיצתה את עצמה ולא תספק שום אינדיקציה אמיתית למראיין על מי אתם באמת.

שאלת החסרונות עברה בשנים האחרונות קצת שינוי, והיום היא נשאלת בכמה צורות שונות, כמו- אם היינו מדברים עם הבוס שלך, מה הוא היה אומר לנו שהחולשות שלך?" או "מהם החסרונות שהקולגות שלכם היו מספרים לנו עליכם? אבל המטרה שלה נשארה אותו הדבר- לספק למראיין מידע על בעיה או קושי שעלול לצוץ במהלך העבודה אתכם.

אז כיצד אנחנו מציעים לכם לענות על השאלה הזאת? 

ציינו תכונה שלילית שבאמת קיימת אצלכם אבל היא אינה מהותית בשום דרך שהיא להצלחה בתפקיד,

חשוב שתקפידו על כך שמה שאתם מספרים לא מהווה בשום צורה חלק מהותי מדרישות התפקיד, לדוגמא אם רשום בדרישות המשרה שהיא כוללת עבודה בצוות יחד עם עוד מספר אנשים, אל תאמרו שאתם עובדים טוב יותר לבד או שאתם לא מסתדרים בצוות, מכוון שחולשות אלה עלולות לפסול אותכם לגמרי מהתאמה למשרה, בנוסף אנחנו ממליצים לכם להתרחק מתכונות אישיות ולהתמקד דווקא בתכונות מקצועיות יותר, בסופו של הסיכויים לשנות תכונה אישיותיות אצלכם נמוכים בהרבה מהסיכויים ללמוד כישורים כלשהן.

  שתפו במוטיבציה שלכם לשיפור החולשה

כאשר המראיין שואל אותנו את שאלת החולשות הוא יותר מעוניין לדעת האם אנחנו יודעים להתמודד עם החולשות שלנו יותר מאשר האם אנחנו יודעים מה הן, לכן כאשר אתם נדרשים לתת תשובה לשאלה זאת חשוב שתפגינו מודעות עצמית ושתפו בחולשה או תכונה  שלילית שלכם אבל שלבו יחד אייתה מוטיבציה אמיתית ופעולות שאתם נוקטים במטרה לשפר את החולשה, לדוגמא :" קשה לי לנהל את סדר היום והמשימות שלי, אבל מאז שהתחלתי לעבוד עם ניהול רשימות מסודר אני חווה שיפור רציני"

נסחו תשובה מוכנה מראש

כמו שכבר ציינו, בניגוד למה שמועמדים רבים נוטים לחשוב- זה בסדר גמור שתציינו תכונה שלילית שלכם,  אבל הדרך לענות על שאלה זאת היא זאת שחשובה! כשאר אתם נדרשים לענות על שאלת החסרונות שלכם תגיעו עם תשובה מוכנה שמבוססת על נקודות חולשה כנים שלכם,איך תעשו את זה? אנחנו מציעים שתפנו לכם כמה דקות לפני הריאיון הבא שלכם ותחשבו על התפקיד האחרון שעשיתם ונסו לענות על השאלות הבאות: במה הייתם טובים יותר? במה פחות? מה היו המשימות שאהבתם לבצע? איזה ביקורת קיבלתם מקולגות או המנהלים? מה הייתם רוצים לשפר אצלכם? או כל שאלה אחרת שנראית לכם רלוונטית, בשלב זה פשוט תציפו את הדברים( עדיף על דף) ואל תהיו שיפוטים יתר על המידה עם עצמכם, כך למשעה תוכלו לתת דוגמא במידה ותתבקשו לענות על שאלה זאת.

לסיכום, אין ספק שמדובר בשאלה שמצריכה חשיבה והכנה מוקדמת, תשובות שגרתיות או תשובות מתחמקות מהשאלה יתפרשו בצורה שלילית בצד השני ולא יתרמו דבר לסיכויים שלכם להמשיך לשלב הבא בתהליך. חשבו על תשובה אמיתת וכנה מבעוד מועד, שאינה סותרת באופן מוחלט את דרישות התפקיד. זכרו שהמראיין שלכם מספיק מנוסה כדי לזהות תשובות מדקלמות ושיקירות ואנחנו בספק אם תשובה כזאת באמת תספק אותו. 

השתמשו בכלים שנתנו לכם פה, תערכו חזרות והכנה לראיון ולשאלה זו ואנחנו בטוחים שהצד השני יעריך אותכם יותר.

×
דילוג לתוכן