fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לענות על השאלה שבטוח ישאלו אותכם בראיון העבודה הבא שלכם- ספר\י לי על עצמך!

בחיים יש מספר דברים שכמעט תמיד הולכים ביחד: קפה בבוקר, פקקים בדרך לעבודה, חתולים וסרטונים מצחיקים ביוטיוב וכמובן השאלה הנפוצה ביותר בראיונות עבודה- ספרו לנו על עצמכם! האמת שזאת שאלה כל כך שכיחה בראיונות עבודה כך שאם יש שאלה שכדאי שתתכוננו אליה זאת לחלוטין השאלה הזאת. הרבה מועמדים טובים חושבים( די בתמימות) שהמטרה של השאלה הזאת היא להתחיל לספר למראיין  את סיפור חייהם יחד עם חוויות משמעותיות מתקופת גן רינה- אבל כמובן שלא לזה הכוונה!  כשמראיין מבקש ממכם לספר לו על עצמכם הוא בעצם מבקש להכיר את האדם שמעבר למה שמופיע בקורות החיים שלכם ולדעת קצת יותר על החלקים בחייכם הקשורים לאופן שבו אתם מתאימים למשרה. 

אז איך צולחים את השאלה הזו וגם יוצרים רושם חיובי על הדרך?

תנו תשובה רלוונטית לתפקיד

חשבו על התשובה שאתם נותנים כסוג של מצגת קטנה שאתם מעבירים, התחלו במספר פרטים אישיים בסיסיים ביותר כמו גיל, מקום מגורים ומצב משפחתי, ולאחר מכן עברו להתמקד בעיקר בפרטים מקצועיים הנוגעים לדרישות המשרה, בתשובתכם תנו מענה ל2 השאלות הבאות:

מי אתם- מסרו למראיין מידע שישפר את סיכוי הקבלה שלכם למשרה- כמו איזה ניסיון רלוונטי לתפקיד יש לכם, מה הטכנולוגיות איתן עבדתם, תחומיי אחריות ומה ההשכלה שלכם.

למה דווקא אתם מכולם- זאת ההזדמנות שלכם לספר מדוע דווקא אתם מתאימים לתפקיד, מה היתרון שלכם ולמה אתם בכלל רוצים את התפקיד הזה? 

התחילו מהסוף

רבים חושבים שצריך לבנות את התשובה לשאלה הזאת לפי סדר כרונולוגי קבוע- מהזמן הרחוק עד להיום, טעות! במקום להתחיל לספר על העבודה שעשיתם אחרי הצבא התחילו דווקא מהניסיון התעסוקתי האחרון שלכם ועליו פרטו הכי הרבה!

תנו תשובה ממוקדת ותמציתית

מכוון שהשאלה נשאלת כמעט תמיד בתחילת הריאיון ומי שיראיין אותכם רואה עוד מספר רב של מועמדים ביום חשוב שתספקו לו תשובה קצרה ותמציתית (בגבול ה-2 דקות לכל היותר) אתם ממש לא רוצים לגרום לצד השני לאבד בכם עניין כבר בתחילת הריאיון. 

אין שני לרושם ראשוני

כמו שכבר אמרנו, האופן בו תענו על שאלה זאת ישפיע רבות על המשך הריאיון שלכם ועל הדרך בה הצד השני יתרשם ממכם, לכן חשוב שכאשר אתם עונים עליה ומספרים מי אתם- השתדלו לא להיראות כבויים ועייפים, השתמשו באנרגיות והקפידו על קשר עין ושפת גוף נינוחה. בנוסף, אם אתם מספרים על מקום עבודה אחר שעבדתם בו ורלוונטי למשרה חשוב שלא "תלכלכו" עליו או תיצרו רושם של סיבה לא מקצועית שגרמה לסיום העסקתכם שם. 

המפתח זה להתכונן

כמו כל דבר בחיים, ברגע שאנחנו עושים פעולה כלשהי מספר רב של פעמיים או מתאמנים עליה, בשלב כזה או אחר אנחנו הופכים ליותר ויותר טובים בה! אותו הדבר כמובן גם במקרה הזה, תחשבו שאתם ניגשים למבחן חשוב ומגלים לכם את השאלה הראשונה במבחן? כך הדבר עם השאלה הזאת, היא כמעט תמיד תהיה בראיון העבודה שלכם!! אז תתכוננו אליה בהתאם- תעשו חזרות מול המראה, תעשו סימולציות עם בן או בת הזוג, תצלמו את עצמכם בטלפון עונים עליה ותפנימו את מה שרשמנו לכם כאן!

לסיכום, חשבו על השאלה הזאת כשאלת מתנה, צרו לעצמכם מבנה של תשובה נכונה לשאלה שכולל את כל המרכיבים והטיפים שהכנו עבורכם, ערכו חזרות על כך מול המראה בבית או מול חברים קרובים והקפידו שהתשובה שלכם לא תחרוג מ-2 דקות לכל היותר!

איך לענות על השאלה שבטוח ישאלו אותכם בראיון העבודה הבא שלכם- ספרי לי על עצמך!

לתפקיד הבא שלך!

×
דילוג לתוכן