fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לצלוח את השאלה: מהן ציפיות השכר שלכם?

איך לצלוח את השאלה: מהן ציפיות השכר שלכם?

מי מאתנו לא מכיר את הסיטואציה הבא: אתם במהלכו של ראיון עבודה, מרגישים נינוחים ואפילו עונים בביטחון על השאלות של המראיינת עד שמגיעה השאלה הבא שתפסה אותכם די לא מוכנים: "מהן ציפיות השכר שלך" ? אתם לוקחים שניה לחשוב על תשובה, מריצים בראש מספרים, מתלבטים האם לשתף במשכורת הקודמת שלכם או "לנפח" אותה קצת, ומצד שני חוששים לנקוב במספר שייתפס כלא ראלי שעלול לשלול את המועמדות שלכם למשרה.

שאלת ציפיות השכר נשאלת בהרבה מאוד ראיונות עבודה, ההיגיון שעומד מאחוריה הוא די ברור, קודם כל המטרה של המעסיקים היא לצמצם עלויות במהלך החיפוש אחר מועמדים לתפקיד, בנוסף המעסיקים רוצים לדעת אם ציפיות השכר שלכם ריאליות עבורם לכן, כאמור סביר מאוד שתמצאו את עצמכם בסיטואציה בה אתם נדרשים לענות על שאלת ציפיות השכר.

אז כמו שאנחנו אומרים לכם תמיד, גם כאן המפתח לתשובה נכונה תלוי בהכנה מוקדמת ונכונה מציידכם, ובדיוק בשביל זה אנחנו פה! הנה כל מה שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני הפעם הבאה שתצטרכו לענות על השאלה- מהן ציפיות השכר שלכם?

שלב ראשון: מחקר!

• תגיעו מוכנים:

קודם כל, לפני שאתם עונים על השאלה הזאת אתם חייבים לערוך מחקר קצר, חיפוש מהיר באינטרנט יאפשר לכם למצוא מחשבוני שכר שיוכלו להעריך במהירות את השכר הממוצע בתפקיד אליו אתם מועמדים על בסיס הניסיון המקצועי שלכם, מקום מגורים, ועוד פרטים אישיים. אחרי שמצאתם את נתונים אלה, תוכלו לשלב אותם בתשובה שלכם, וכך תשנו את כיוון השיחה מרצון אישי שלכם למידע שמבוסס על נתונים אמתיים. אפשרות נוספת היא לקחת את המשכורת הנוכחית שלכם, ולהוסיף לה תוספת שנתפסת כמספיק הגיונית וכדאית עבורכם, כמו למשל 25% יותר מהשכר שלכם כרגע.

•תראו גמישות מסוימת:

בניגוד למה שרבים חושבים- גמישות במשא ומתן היא לא בהכרח חולשה! לכן, שאתם עונים של שאלת השכר ציינו בפני הצד השני שאתם גמישים בציפיות השכר שלכם, ושהתשובה שנתתם פתוחה לדיון והיא לא סוף פסוק. מעבר לכך, אנו ממליצים לקחת בחשבון לא רק את גובה השכר, אלא משתנים נוספים שיכולים לקדם אותכם מבחינה מקצועית והם חלק מהתפקיד אליו אתם מתמיינים.

Sport is my life. unshaven man has workout in gym Free Photo
גמישות במשא ומתן היא לא בהכרח חולשה!

ציינו מספר ולא טווח!

כאשר אתם רוצים לתת מושג לצד השני לגבי גובה השכר אותו אתם רוצים – מומלץ לציין סכום ספציפי של גובה השכר החודשי בברוטו במקום לתת טווח של סכומים. כאשר אתם מציינים טווח, יש פתח ומקום גדול יותר לתמרון : " ציפיות השכר שלי הן בין 20-23 אלף בחודש", אתם אולי שומעים את ה23, אבל ברוב המקרים המעסיק שלכם ישמע את ה20..בנוסף חשוב להבין שמדובר בשלב מוקדם של התהליך ולא שלב שלא משא ומתן על תנאים נלווים לשכר אשר יתקיימו לקראת החתימה על החוזה, לכן לשלב תיאום הציפיות תשובה זאת מספיקה לחלוטין!

ציינו את הסכום הספציפי אותו תרצו להרוויח כשכר חודשי, והימנעו מלציין טווח של סכומים

•תקשיבו לצד השני:

במהלך השיחה, לאחר שמסרתם את הסכום אותו תרצו להרוויח במסגרת התפקיד, הצד השני עשוי לשקף לכם שהשכר שבו נקבתם גבוה מדי, כאשר זה קורה עליכם לעשות הערכת מצב חדשה וכנה עם עצמכם! אם המשכורת נמוכה מדי עבורכם ואתם לא רואים סיכוי כלשהו שתעבדו עבור משכורת כזו – שקפו זאת למראיין! אך קחו בחשבון שזה יהיה סופו של התהליך. אם בכל זאת יש סיכוי שתעבדו עבור משכורת כזו, אך אתם עדיין אתם לא מתלהבים, או צריכים עוד קצת זמן בשביל לחשוב על זה, אל תטרקו את הדלת בשלב זה, כי כמו שאמרנו לכם תמיד יכולים להיות עוד יתרונות שיש למשרה להציע לכם.

Young handsome man with beard holding a big empty placard listening to something by putting hand on the ear Premium Photo
להקשיב לצד השני זה גם חלק מהעניין..

•לא על השכר לבדו!

אם המעסיק לא מוכן לשלם לכם את הסכום המדויק שרציתם, אבל דואג לתנאים נוספים בחוזה שלכם כמו: מספר גבוה של ימי חופש, תנאי פנסיה, החזרי נסיעות, השתתפות באוכל ועוד, אלו דברים שאומנם לא קשורים לשכר שלכם באופן ישיר, אבל בהחלט שווים עבורכם כסף וחשוב שתיקחו גם אותם בחשבון!

•אל תיתנו תשובה מיידית:

זה בסדר מציידכם לבקש לא לתת תשובה באופן מידי ולבקש ״לישון על זה״ לפני שאתם נותנים תשובה סופית, אתם אפילו יכולים לבקש שישלחו לכם את החוזה בשביל שתקראו אותו עד הסוף, או בשביל שתתייעצו עם מישהו שמבין קצת יותר מכם בכל הקשור לחוזים לפני שאתם מקבלים החלטה כל כך משמעותית עבורכם.

אז לסיכום,

חשוב שתזכרו שברוב המקרים שאלת ציפיות השכר היא לא התחלה של משא ומתן ארוך ביניכם לבין המעסיק, אלא מדובר בשאלה שנועדה ליצור תיאום ציפיות מוקדם בין שני הצדדים, ובכל זאת-בפעם הבאה שאתם נשאלים לגבי ציפיות השכר שלכם חשוב שתגיעו מוכנים עם תשובה מבוססת מראש אחרי שהשתמשתם בעצות שלנו כאן, וכמובן שמלבד השכר (שאין ספק שהוא משמעותי מאוד בתהליך קבלת ההחלטה שלכם) תיקחו בחשבון גם גורמים נוספים הקשורים לפיתוח העצמי שלכם!

מאחלים לכם הרבה הצלחה, וכמובן שזמינים עבורם לכל שאלה או בקשה, צוות Datacube.

×
דילוג לתוכן