fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קבעו לכם ראיון טלפוני? ככה תצליחו בו בגדול!

ראיון טלפוני אולי נחשב לפחות מלחיץ מראיון פרונטלי ואמנם הוא נערך לרוב מהספה בבית, אבל עדיין חשוב שתבינו שלראיון טלפוני יש חשיבות רבה! הוא למעשה שלב סינון נוסף בתהליך הגיוס ומטרתו לאפשר למראיין לבדוק את ההלימה בין מה שכתבתם בקורות החיים שלכם לבין מה שאתם מספרים לו בשיחה. הריאיון הטלפוני יכול להשפיע רבות על המשך תהליך הקבלה שלכם למשרה שאתם כל כך רוצים, תוסיפו לזה את העובדה שכמעט תמיד יתקשרו אליכם בזמן שהכי פחות מתאים לכם לדבר בו וקיבלתם שלב שהרבה מועמדים טובים ומוכשרים משום מה לא מצליחים בו. 

    אז מה צריך לעשות בשביל להצליח בראיון הטלפוני שלכם? 

כל מה שאתם צריכים בשביל ראיון טלפוני מוצלח

קבעו מועד מראש לשיחה:

מכירים את זה שנכנסת לכם שיחה חשובה דווקא ברגע שהכי פחות מתאים לכם?(הרבה הודות למרפי) אז, בשביל שזה לא יהיה המקרה הפעם חשוב שתקבעו מראש תאריך ושעה לשיחה עם מי שדיברתם אייתו בחברה, ככה תוכלו לדאוג לכם לסביבה נעימה ושקטה לשיחה ותוכלו להגיע לשיחה כמו שיותר מוכנים. במהלך השיחה עצמה- כבו התראות והרחיקו כל גורם שיכול להשפיע על הריכוז שלכם.

 

שמרו על אנרגיה חיובית-

חשוב שתזכרו שאחת המטרות של השיחה הטלפונית היא ליצור כימיה טובה עם המראיין במטרה שיזמין אותכם לראיון הבא- לכן תגרמו לשיחה להיות נוחה ונעימה, צרו דו שיח עם המראיין ולא מונולוג שבו רק אחד מהצדדים מדבר, הימנעו מלהיכנס לדבריו ורצוי שתוסיפו מספר שאלות הקשורות לתפקיד ולחברה אליה אתם מתמיינים בסיום השיחה (בשלב כזה מומלץ לא לשאול שאלות על שכר)

 

 תעשו שיעורי בית-

גם לראיון טלפוני חשוב מאוד להגיע עם כמה שיותר מידע על התפקיד והחברה, קראו פעם נוספת את דרישות התפקיד, מומלץ מאוד שתעברו פעם נוספת על חומר מקצועי הקשור למשרה ואפילו תכינו לכם קובץ או דף כלשהו הכולל מידע על החברה שיכול לשמש אותכם אתכם במהלך השיחה.

 

השתמשו בקול שלכם-

סה"כ נשמע הגיוני לא? אבל חשוב שתבינו שבראיון טלפוני לא רואים אותכם והכלים החשובים הם הקול והאינטואיציה שלכם! רק דרכם המראיין יכול להבין בעצם מי אתם.  אם אתם רגילים לדבר מהר מדי או "לבלוע" מילים חשוב מאוד שלא תעשו את זה בשיחה! דברו בקול רם ובקצב אחיד שיאפשר לצד השני להבין את כל מה שאתם אומרים, בנוסף חשוב שלא תישמעו עייפים או פסימיים מדי בשיחה עצמה, תשתו קפה לפני או תאכלו משהו קטן שיכול לעורר אותכם ותגיעו אליה במקסימום אנרגיות.

 

קצר ולעניין-

ראיון טלפוני הוא לרוב קצר יותר מראיון עבודה שנערך פנים אל פנים, לכן חשוב שתהיו תמציתיים ומדויקים בדברים שאתם אומרים לצד השני, תפרטו על הדברים שהם רלוונטיים למשרה ושימרו על ריכוז בכל מהלך השיחה.

 

אל תשאירו קצוות פתוחים –

בסיום השיחה תבקשו בנימוס לדעת מהו המשך תהליך המיון למשרה, תוך כמה זמן אתם צפויים לקבל תשובה או כל דבר אחר שתרצו לדעת והוא רלוונטי להמשך התהליך. אתם גם מוזמנים לעשות זאת בעזרת כתיבת מייל תודה לאחר סיום השיחה בו תודו לצד השני על השיחה הנעימה ובו תצרפו את השאלות שלכם. 

 

 

בשורה התחתונה,  ראיון טלפוני הוא שלב חשוב  להמשך תהליך המיון, בעזרת הכנה מוקדמת ויישום של הטיפים הקצרים שהכנו לכם תוכלו לשפר משמעותית אם הסיכויים שלכם לעבור את שלב זה ולהתקדם הלאה בתהליך!

 



לתפקיד הבא שלך!

×
דילוג לתוכן