fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להגיע לראיון עבודה הכי מוכנים שיש וגם להצליח בו?

אחרי ששלחתם את קורות החיים שלכם וערכו אתכם ראיון טלפוני, או אחרי שלב המבחן המקצועי מגיע שלב הריאיון עצמו. זה למעשה הפעם הראשונה שאתם מתרשמים מהמשרדים, או רואים בפעם הראשונה את האנשים שעד עכשיו דיברתם איתם בטלפון וסביר להניח שזה גם יהיה השלב האחרון לפני שתקבלו את התשובה לשאלה האם התקבלתם לתפקיד. אז בשביל שתגיעו כמה שיותר מוכנים לשלב הזה ושתגבירו את הסיכוי שלכם להתקבל ביקשנו מרכזות הגיוס שלנו להכין רשימה קצרה של דברים שכדאי לכם לעשות לפני שאתם פותחים את ה zoom (קורונה, בכל זאת) או נכנסים לאוטו ומתחילים את שלב הריאיון.

1) תקראו על המקום לפני שאתם מגיעים – זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל תתפלאו לשמוע על כמות האנשים שמסתפקים בלקרוא שורה וחצי על המקום אליו הם מתמיינים וזה פשוט בא לידי ביטוי גם בראיון עצמו. אז לפני שאתם מגיעים לראיון, תקראו קצת על הארגון או החברה באתר שלהם או ברשתות החברתיות – אנחנו לא מצפים שתשננו את החומר בעל פה כמו מבחן באוניברסיטה אבל כן חשוב שתכירו דברים כמו מה המוצר של החברה, איזה שירותים שהיא מספקת, מי המתחרים שלה וכל מידע שיוכל לעזור לכם בראיון עצמו. 

2) מידע פנימי זה תמיד יתרון– אם אתם מכירים מישהו מתוך הארגון שיכול לתת לכם מידע כלשהו על מי שיראיין אותכם או על התפקיד עצמו זה יהיה מצוין, אל תתביישו לשאול אותם ולנסות לדלות מהם מידע.

לא מכירים אפחד מהארגון? זה בסדר גמור, אם אתם עוברים את התהליך דרך חברת השמה או מיקור חוץ זה יהיה אפילו טוב יותר! תשאלו אותם כל דבר שיכול לעזור לכם, ברוב המקרים הם יוכלו לתת לכם מידע פנימי על מה שהמראיינים יחפשו לראות אצלכם, תכונות שחשוב להם לזהות אצלכם וכל דבר אחר שבטוח ישפר את הסיכוי שלכם להתקבל.

3) יחס אישי- אל תשכחו שהצד השני גם ירצה להרגיש אתכם בנוח במהלך השיחה ( לא נוח מדי כן?), הקפידו להיות אדיבים ומנומסים ,ליצור אווירה טובה בראיון עצמו ואפילו נסו לשבור את הקרח בעזרת בדיחה או כל דבר שיוכל לעזור לכם בזה. בסופו של דבר המטרה היא לעבוד ביחד וכולנו רוצים לעבוד עם אנשים שכיף לנו להיות בסביבתם. חשוב שתעשו את זה כמובן במידה נכונה שלא חוצה את הקו בין מראיין למרואיין אך עדיין משאירה תחושה טובה ונעימה. 

4) אל תשאירו את הסידורים הטכניים לרגע האחרון- במידה והריאיון נערך באופן פרונטלי תדאגו לכך שאתם בטוחים איך להגיע למקום, שבדקתם לפני מול איש הקשר שלכם את השעה והכתובת הנכונים, שהבאתם אתכם את כל מה שהייתם צריכים ושהממליצים שלכם מעודכנים שיכול להיות שיצרו איתם קשר!

במידה והראיון נערך דרך המחשב- חשוב שתוודאו שיש לכם את הלינק ואת התוכנה הנכונה, שסביבת העבודה שלכם מסודרת ושמי שנמצא איתכם בבית מודע לכך שאתם בראיון ושלא יפריעו לכם במהלך הראיון.

5) הכירו את התפקיד אליו אתם מתמיינים חשוב שתגיעו לראיון עצמו אחרי שקיבלתם את כל המידע על התפקיד ממי שדיברתם אייתו בארגון. החל מדברים הקשורים לתנאים כמו היקף המשרה, שכר , חניה, ימי חופש או כל דבר שמעניין אותכם לדעתם, ובנוסף חשוב שתכירו גם את התפקיד עצמו- עם איזה טכנולוגיות עובדים, כמה אנשים כולל הצוות, תחום אחריות עיקרי, מול מי עיקר העבודה , האם יש מקום ליוזמות אישיות או  אופק להתקדם בתפקיד. 

6) לא לפחד לשאול- בסיומו של הריאיון סביר יהיה להניח ישאירו לכם מקום לשאול שאלות, זאת הבמה שלכם גם להתעניין ולשאול דברים שמעניין אותכם לדעת או שלא היו ברורים במהלך והריאיון, וגם להראות לצד השני שאתם סקרנים ובעלי רצון ללמוד על התפקיד והחברה.

לסיכום

 לא משנה כמה ניסיון יש לכם, או מה הרקע המקצועי שלכם- חשוב שתגיעו לראיון אחרי שהתכוונתם אליו כמו שצריך, מעט הכנה מוקדמת ויישום של הטיפים הקצרים שנתנו לכם פה ישדרגו את הסיכוי שלכם להתקבל לתפקיד. בנוסף, אם אתם יודעים שאתם נוטים להיות לחוצים במעמדים כאלה, זה בסדר גמור! תעשו קצת חזרות בבית על הדברים שתגידו בראיון, השתמשו בחבר קרוב או אפילו במראה שבמקלחת בשביל להתכונן לראיון עצמו, לפני הריאיון עצמו תעשו משהו שעוזר לכם להירגע והכי חשוב- תהיו מי שאתם!

כל מה שצריך בשביל ראיון עבודה מוצלח!
×
דילוג לתוכן