עולם הFOREX הינו עולם מגוון ומורכב הכולל מערכות רבות כמו מערכות ניהול לקוחות( CRM), מערכות מסחר (בד"כ META-TRADER), מערכות שיווק ומכירות ומערכות תומכות שונות . העסק הוא חי ובועט , 24-7 ובכל רגע נתון צריך להיות עם האצבע על הדופק. כל דקה היא גורלית וכל החלטה יכולה להביא לרווח או הפסד.
בשל כך מקבלי ההחלטות צריכים לקבל מידע זמין , אמין וברור בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה בעבור הארגון. אנו בדטה-קיוב , מתמחים בבניית מערכות BI בחברות FOREX עם דגש על הבנת הBUISNESS והמדדים החשובים לו , הכירות מעמיקה עם מקבלי החלטות בארגון ( חדר מסחר , הנהלה , שיווק , מכירות, מחלקות פיננסיות , רגולציה וכו') והנגשת המידע בכל האופנים (PC &MOBILE) .
במאמר זה נספר על מס' פתרונות אשר בנינו בעבור לקוחותינו וכיצד הן תרמו לארגון.
חיבור Google Adwords & Analytics עם ה- CRM ומערכות המסחר :
כידוע , מנוע החיפוש של Google הינו מנוע החיפוש הנפוץ בעולם. בתחום ה – Forex חברות רבות מפרסמות בו על מנת למשוך לקוחות. ישנה תחרות רבה בין המפרסמים על מנת להתבסס במקומות הראשונים בפרסום ובסופו של דבר זה משפיע על עליות הפרסום וה -( CPA ( Click Per Acquasition הפרסום יכול להיות פרסום על בסיס חיפוש ( Keywords ) או באתרי תוכן שונים שסביר להניח כי לקוחות פוטנציאליים יגיעו משםׁ ( לדוגמא INVESTING.COM) ׁ. בעזרת כלי הפרסום של Google ניתן לראות ולקבל מידע אודות אילו מודעות נלחצו יותר או פחות , כמה חשיפות ושאר מדדים מבוססי Google ,ובעזרת כלים אלו ניתן לבצע אופטימזציה לקמפיינים השיווקים. יחד עם זאת האופטימזציה היא חסרה – אם היה ניתן לדעת אילו מילים מניבות לי סכומי הפקדות גבוהים של הלקוחות? אילו מילים מביאות לP&L מקסימלי? אילו מילים מביאות לקוחות שמנסים להונות את החברה? אילו אתרי תוכן מביאים לקוחות ואילו לא? כל אלו הינן שאלות עסקיות שכלי Google אינו יכול לענות עליהן אלא רק חיבור עם המידע הקיים במערכות הארגון. כך ניתן להגיע לאופטימיזציות גבוהות יותר של קמפייני הפרסום , עלייה בכמות הלקוחות (האיכותיים) וירידה בעלויות הפרסום.
הפתרון שנבנה על ידינו בעבור לקוחותינו היה ביצוע אינטגרציה בין מערכות הפרסום ומערכות הCRM והמסחר. נעשה חיבור בין כל המידעים הללו על בסיס מזהה ייחודי של לקוח המגיע מ-GOOGLE ו"הצמדה" של מידע שיווקי יחד עם מידע מעולם המסחר. בעזרת כך מחלקת השיווק יכלה לקבל תוצאות טובות יותר מהקמפיינים וביצוע אנליטיקה מדוייקת יותר.
פתרונות ייחודיים בעבור חדר המסחר:
חדר המסחר הוא "הלב הפועם" של הארגון. חלק מתפקידיו הוא להסתכל על השוק , לעקוב אחר לקוחות שיכולים להוות סיכון לחברה, מניעת הונאות, עבודה מול גופי רגולציה שונים וכו'. כפי שצוין בתחילת המאמר התגובה לאירועים במערכות מסחר צריכה להיות מהירה ומדויקת.
לצורך כך באמצעות עבודה משותפת יחד עם מנהלי חדר המסחר נבנו דשבורדים ודוחות יחודיים על מנת ליעל את עבודתם , וקבלת מידע אמין זמין ומהיר יחד המחובר כבר ממערכות ה- CRM ומערכות המסחר בחברת הFOREX. לדוגמא ניבנו דוח"ות המביאים את הלקוחות המפסידים והמרויחים ביותר בזמן אמת. הדו"ח מספק את הרווח / הפסד של הלקוח , באילו מכשירים פיננסיים הוא סוחר ומה מצב החשבון שלו. בעזרת דשבורד זה מנהלי חדר המסחר יכולים לאתר לקוחות ומכשירים פיננסיים המהווים סיכון לחברה ולבצע את ניהול הסיכונים בצורה מושכלת וחכמה.
ניתוח ביצועים של אנשי המכירות :
בלי אנשי מכירות טובים , לחברת ה-FOREX אין ממה להתקיים. מאחר ומחזור חיי הלקוח של לקוח בחברה הוא די מוגבל , על החברה להעסיק את אנשי המכירות הטובים ביותר ותמיד לשאוף לשיפור בתחום. לצורך כך על מנהלי המכירות לדעת מידע רב על נציגיהם בכדי לאמן אותם טוב יותר ולהביא יותר לקוחות והפקדות בכמות הלידים שהם מקבלים. דוגמאות למידע שיעניין מנהלי מכירות הוא : כמה הפקדות הביא נציג X בזמן מסוים? כמה לידים קיבל וכמה מהם הפכו ללקוחות? מה השיפור ( אחוז השינוי ) מחודש קודם לחודש הבא? מה ה- P&L שנציג מסוים מביא ועוד ועוד. בכדי להביא את מידע זה יש צורך בחיבור המידע בין ה- CRM ובין מערכות המסחר. בנוסף חשוב מאוד לשמור על כך כי מנהלי המכירות והנציגים יוכלו לראות רק את הנתונים אודות הלקוחות שהוקצו להם ולא של צוותים אחרים בכדי למנוע "גניבת לידים" ושמירה על מוטיבציה גבוהה בצוות.
הפתרון שניבנה על ידינו הוא סדרת דשבורדים המעניקים מידע שלם על נציגי וצוותי המכירות תוך כדי שמירה על אבטחת המידע בעבור כל משתמש. כל משתמש יכול לראות בדיוק את המידע שהוא צריך ע"פ ההירכיה העסקית. בעזרת דשבורדים ודוחות אלו יכול הנציג \ המנהל להעריך את מכירותיו ולהבין כיצד יכול להשתפר. המערכת מספקת תובנות ומדדים חשובים לארגון ובשורה התחתונה ניתן להוציא מפחות לקוחות פוטנציאלים (לידים) יותר רווח.
לסיכום:
עולם המסחר המקוון וה-FOREX טומן בחובו אתגרים רבים ובעזרת פיתרונות IT המבינים את ה-BUISSNES ניתן להגיע לתוצאות אמינות , מהירות הנותנות יתרון יחסי לחברה בשוק זה.
דטה קיוב מקימה ומפעילה בפועל פתרונות מידע חדשניים אצל חברות פורקס בינלאומיות ומקומיות. נשמח לשוחח בהרחבה.
בברכה
שמואל מילבסקי , מפתח BI
דטה קיוב